Alles over paleo
Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Een gezond 2015

Een gezond 2015

Natuurlijk de beste wensen voor 2015. Ik hoop dat 2015 voor iedereen een goed jaar wordt en dat we deze in goede gezondheid mogen meemaken.
    Heb jij nog voornemens om gezonder te leven? Mijn voornemens zijn niet zo bijzonder. Wellicht iets minder vaak uit eten. Je eet dan toch meer dan dat je normaal zou doen. Daarnaast blijven sporten!
    $ - GREED IS GOOD - $

Sporten gaan we inderdaad ook maar weer eens oppakken!
    I have a beard and I'm good at sex.

Administrator Retro-Man's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    2 weken geleden ben ik door de weeks begonnen met eten volgens principes van de voedselzandloper. Natuurlijk moet ik ook weer meer gaan bewegen.
    Ik eet nu elke ochtend havermout met Soja-yoghurt van Alpro. Hier doe ik nootjes bij. Dit is lekker. 's avonds laten we vaker het vlees achterwege en eten we meer vis. Pasta en aardappelen staan niet meer op het menu. Tenminste niet meer door de weeks :-) In het weekend een keer frietjes moet kunnen.

Of ik gezond bezig ben weet ik niet want als ik google op Soja krijg ik toch het gevoel dat dit niet gezond is. Wat is wijsheid hierin!?

Administrator Retro-Man's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Retro-Man Bekijk Berichten
    2 weken geleden ben ik door de weeks begonnen met eten volgens principes van de voedselzandloper. Natuurlijk moet ik ook weer meer gaan bewegen.
    Ik eet nu elke ochtend havermout met Soja-yoghurt van Alpro. Hier doe ik nootjes bij. Dit is lekker. 's avonds laten we vaker het vlees achterwege en eten we meer vis. Pasta en aardappelen staan niet meer op het menu. Tenminste niet meer door de weeks :-) In het weekend een keer frietjes moet kunnen.

Of ik gezond bezig ben weet ik niet want als ik google op Soja krijg ik toch het gevoel dat dit niet gezond is. Wat is wijsheid hierin!?
    Damn. Havermout moet ik anders bereiden anders krijg ik teveel fytinezuur binnen.

Elk voedingsmiddel heeft voor- en nadelen. Als je alle voeding met nadelen gaat afturven, dan blijft er echt niks meer over. Om die reden is het een goed idee om veel voeding wel te blijven eten, maar te variëren. Zo kan ons lichaam profiteren van de voordelen en tegelijkertijd afrekenen met de nadelen. Als we te eentonig goede dingen blijven eten, dan krijgen we goede vitamines en mineralen maar ook veel slechte stoffen binnen. Bovendien is een eentonig dieet met alleen maar extreem ‘goede’ stoffen, zoals superfoods, erg eenzijdig. (Bron: www.ahealthylife.nl)

Daar maar zorgen voor voldoende afwisseling :-) Speltbrood wellicht als ontbijt. Iemand anders nog ideeën?

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten