Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 3D knikkers, de nieuwste rage

Administrator Cookie's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5

3D knikkers, de nieuwste rage

ja wie knikkerde er vroeger niet? Knotsten, bonken, megabonken.., man man hele dagen buiten en maar knikkeren. Via via kreeg ik eens een kogellager zo goot als een handbal. Dat ding ging op een gegeven moment de hele buurt door en af en toe mocht ik hem ook weer als mijn eigendom beschouwen. Spijt wanneer ik weer gespeeld en verloren had en weer mijn kans moest afwachten tot ik hem weer terug kon veroveren. Dat was vroeger.. Nu komen de 3D knikkers.. Ja glazen knikkers met figurines er in, een Nederlandse uitvinding naar het schijnt. "De figurine kan elke grootte, kleur en vorm hebben zolang hij maar binnen de diameter past. Ondanks dat de figurines klein zijn, zorgt het prisma effect ervoor dat de figurine er groter uitziet dan hij daadwerkelijk is."

Bedrijven kunnen deze 3D knikkers als give aways gebruiken, soms met hun logo er in. Een paar speciale laten maken in kleine oplages die dan een bepaalde waarde krijgen op basis van vraag en aanbod. Wat zou het toch weer cool zijn als er weer net zoveel werd geknikkerd als vroeger.

Ik hoop toch binnenkort eens een setje te mogen aanschouwen en wanneer dat zo is dan zal ik dat hier zeker posten. Wat was ik vroeger gek op knikkeren, nu ik er zo aan denk heb ik eigenlijk gewoon zin om zo'n tegel op te zoeken met zo'n knikkergat er in en los te gaan, iemand zin in potje 'eerst in de pot?'

Cookie
    "Ik ben op een whisky dieet, ik ben al 3 dagen kwijt.."
    MΣC: MSryrWZcjWqFzcwsd5T5FYVB3t8ZdzYPwG
    BTC: 16vKSVfGrrQyGEfCytQSfmP6Bn17Aegxdy

Ooooh gaaf! Dat brengt me terug naar mijn jonge jaren. Ik weet niet hoe groot het knikkeren nu nog is of gaat worden hierdoor maar dat dit gaaf is is zeker, cool!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door befgod Bekijk Berichten
    Ooooh gaaf! Dat brengt me terug naar mijn jonge jaren. Ik weet niet hoe groot het knikkeren nu nog is of gaat worden hierdoor maar dat dit gaaf is is zeker, cool!
    +1

Mijn dochter zit in de kikker leeftijd en toen ik vertelde weet jij wat knikkeren is, keek ze mij aan van :HUH?

Administrator Retro-Man's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Ook ik was vrager knikkergek. Heb me zelf een keer met knikkers laten omkopen om "mee te lopen" met Marlou. Ik was destijds 6 jaar en was toen al verslaafd aan knikkers. Wel leuk dat er 3D knikkers zijn. Ik zal eens kijken of ik mijn dochter kan verrassen met 3D-knikkers. Er moeten wel dieren inzitten wat dat vindt zij het leukst. Ik zal me eens verdiepen in de wereld van 3D knikkers. Ik ga ook nog bij ons mam langs of te kijken of mijn knikkerzak er nog ligt. Wordt vervolgd.

Administrator Cookie's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Goeie tip, even bij mam langs en op zolder kijken of er daar nog knikkers aanwezig zijn. Ik had vroeger ook zo'n grote bak met lego en knikkers. Zijn wel geen 3D knikkers maar toch, ga wel even kijken.

C.
    "Ik ben op een whisky dieet, ik ben al 3 dagen kwijt.."
    MΣC: MSryrWZcjWqFzcwsd5T5FYVB3t8ZdzYPwG
    BTC: 16vKSVfGrrQyGEfCytQSfmP6Bn17Aegxdy

Ik heb vanmorgen toch even aan de juf op school gevraagd of er nog een beetje wordt geknikkerd, en ja hoor. Natuurlijk is het nu geen knikker seizoen maar op de basisschool wordt nog wel degelijk met regelmaat geknikkerd. Misschien heeft de knikkelarij wel een nieuw item zoals een 3D knikker nodig om de hype weer aan de gang te krijgen. Ik kan me goed voorstellen dat tegen de zomer 3D knikkers met voetballers er ineens heel populair zouden kunnen worden. Even de FIFA bellen en Blatter wat centjes toeschuiven om de beeltenissen van Messi, Ronaldo en consorten in een 3Dknikker te gieten en klaar is klara, ka$$a..

Administrator Retro-Man's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    In de telegraaf staat een artikel van de flippo-uitvinder. Flippo's waren een flink succes. Helaas geldt dit minder voor zijn 3-D knikkers. Dit heeft bijna zijn hee fortuin gekost. Vandaag nog aan mijn dochter (9 jaar) gevraagd. Wordt er nog geknikkerd? "Nee, dat is zo uit!"

Moest hier precies aan denken toen ik net dit topic weer zag. Knikkeren is inderdaad game over. Net zoals hoelahoep en touwtje springen :-)

Forum Rechten