Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 71

Onderwerp: BOLDKING - Het nieuwe (goedkope?) scheermes alternatief

BOLDKING - Het nieuwe (goedkope?) scheermes alternatief

Waarom over scheermesjes lullen in de categorie Geld? Omdat het nieuwe Nederlandse scheermesjesmerk ("Made in Germany") BOLDKING belooft dat je een hoop geld te besparen met dit alternatief voor Gilette mesjes. Zij gebruiken geen duur betaalde topsporters voor hun duur betaalde commercials, waarvan - juistem - de prijs natuurlijk zit verdisconteert in het mesje zelf.

Naam:     boldking-scheermes.jpg
Bekeken:  21975
Groote:   88,0 KB

Nu wil het toeval dat ik door mijn Gilette mesjes heen was en eigenlijk al op zoek was naar een alternatief. Een vriend tipte mij om een echt oldskool 2-zijdig scheermes te gebruiken (ook wel krabber genoemd) omdat die echt spotgoedkoop zijn in het gebruik. 10 mesjes voor iets meer dan een euro. Ja, daar kan ook Boldking niet tegenop ... Ik heb het getest met zo'n classic, maar (naast de 7 snijwondjes, grrrr) ben ik toch iets meer de luxepoes die dingen als een flexibel verend en meedraaiende scheerkop wil

VERPAKKING

Ik haaaaat verpakkingsterreur! En ook op dat gebied is Gilette een van de grootste terroristen ...
    Naam:     gilette-verpakking.jpg
Bekeken:  20774
Groote:   90,6 KB

Vergelijk dat eens met dit prachtige pakje dat ik vandaag via de post binnenkreeg: Prachtig verpakt, simpel karton maar gewoon mooi uitgevoerd. En minimal fokking waste!

Naam:     boldking-verpakking-small.jpg
Bekeken:  25044
Groote:   93,6 KB

Okee, 4 scheermesjes dus voor een tientje (de eerste bestelling 5, incl. de houder) dat is vergeleken met de grote scheermerken niet duur, maar scheert het ook? Ha, dat is de hamvraag natuurlijk! Daar ga ik straks achter komen en schrijf mijn ervaring met BOLDKING natuurlijk hier!

Cool, als het echt een verbetering is "eye opener" ben ik ook om. Keep us posted.

Administrator Cookie's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Ben zeer benieuwd. Ben zelf ook een Gilette fan omdat het simpelweg het beste is wat ik ooit ben tegengekomen. Die prijs is te ziek voor woorden maar wanneer ik een scherp mes op mijn eigen keel zet heb ik er liever wel wat vertrouwen in dus koop ik het toch. Ik zal dit topic dus ook met hoge interesse gaan volgen.

Cookie.
    "Ik ben op een whisky dieet, ik ben al 3 dagen kwijt.."
    MΣC: MSryrWZcjWqFzcwsd5T5FYVB3t8ZdzYPwG
    BTC: 16vKSVfGrrQyGEfCytQSfmP6Bn17Aegxdy

Zo, moest nog wel even wachten zodat er echt een 2,5 dag baard af te scheren was om m'n nieuwe boldking setje uit te proberen. Het resultaat? Top hoor, net zo soepeltjes als m'n Gilette Fusion en ook een zelfde scheerresultaat. Wat BOLDKING niet heeft en wat ik wel mis, is de precisie trimmer aan de bovenkant van het mesje. Want een sophisticated Jack Sparrow moustache vraagt natuurlijk om een dito scheerunit . Dat was dus even wennen om het zonder trimmer te doen.

Abonnement
    O ja, nog 1 ding vergeten te melden en dat is dat BOLDKING enkel verkoopt via een abonnement, zie www.boldking.com. Dit kan momenteel voor 10 euro (4 mesjes) per maand of per twee maanden, afhankelijk hoeveel mesjes je verbruikt. Ik ben met Gilette wel gewend om behoorlijk lang met een mesje te doen, rustig 2 maanden denk ik, dus als het goed is heb ik echt geen 4 mesjes per 2 maanden nodig. Maar ik hou er wel weer van om van dit soort spullen een lekker voorraadje te stacken, en je kan elk moment je abo opzeggen of pauzeren, dus zal dat gewoon doen als ik een fijne buffervoorraad heb aangelegd.

Het alternatief
    Weliswaar enkel in de USA, maar dit is erg grappig: De Dollar Shave Club met als slogan: Shave time, shave money

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Haha, DSC is fantastisch, wederom, dat ik het niet bedacht heb, schitterend! Ik ga me aanmelden voor die Boldking, ziet er goed uit!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk Berichten
    Haha, DSC is fantastisch, wederom, dat ik het niet bedacht heb, schitterend! Ik ga me aanmelden voor die Boldking, ziet er goed uit!
    Altijd al een keer +1 willen geven.

En wat een toeval: net nu het onderwerp scheren hotter dan hot is (haha, bij mij althans), heeft De Rekenkamer een uitzending: "Wat kost een scheermesje?"

En guess what: Een Gilette Fusion kost in de winkel gemiddeld Eur 4,50 per scheerkop, maar kost 20 cent om te fabriceren! Holy fuck.

See for yourself: http://gemi.st/15892516

(O ja, ook klein rolletje erin voor de heren van Boldking)

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Even wat achtergrond info.

Ik kan het ook wel waarderen om voor een klein leuk bedrijf te kiezen ipv een Gilette maar qua kosten gaat het niet heel veel schelen dan. Ik koop mijn fusion / fusion power mesjes meestal op de Dappermarkt of de Albert Cuyp en daar koop je ook 12 mesjes voor 30 euro. Heb wel een tijdje getwijfeld of het namaak zou zijn maar kan me dat eigenlijk niet voorstellen.

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    De TV reclame van Boldking is inmiddels regelmatig te zien, gaat goed. Wanneer ik door de huidige messen heen ben (koop meestal zo'n reclamepak van 16 messen met inderdaad een belachelijke hoeveelheid plastic) dan bestel ik zeker!

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten