Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 'Apple TV als game console'

Administrator Cookie's Avatar
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5

'Apple TV als game console'

Naam:     attachment.jpg
Bekeken:  187
Groote:   17,9 KB

Met de opening van de App Store op 10 juli 2008 brak er een nieuw tijdperk aan op het internet. Mensen die voorheen nooit betaalden voor software gingen dat vanaf nu wel doen. De App Store van Apple was zo nieuw, revolutionair, zo direct toegankelijk, dat was nog nooit vertoond, Apple toonde hiermee duidelijk aan dat zij voorlopers zijn in vernieuwing. Met inmiddels meer dan 800.000 apps en meer dan 40 miljard downloads mag je dit best een ‘direct hit’ noemen.

Tot nu toe kan je geen games bestellen voor je Apple TV. Muziek en films zijn allemaal prima te doen maar voor spelletjes blijf je aangewezen op je iPod, iPhone of iPad.
    Wanneer Apple er eenmaal voor kiest om de app store open te zetten voor de Apple TV en daarmee ook de games toelaat op je tv zal dit wederom een revolutie ontketenen. De bestaande spelcomputers van Sony, Microsoft en Nintendo krijgen per direct zwaar, zéér zwaar, zelfs zo zwaar dat het ze wel eens de kop kan kosten. Elk platform heeft zo zijn eigen bestsellers. Sommige game ontwikkelaars worden gesponsord en derhalve zijn games soms alleen op een enkel platform te spelen. Je kunt je voorstellen dat wanneer game ontwikkelaars toegang krijgen tot de Apple TV en je gewoon via je blue tooth controller direct op je TV elk gewenst spel kan spelen de noodzaak tot een eigen console wegvalt. De ontwikkelaars bereiken meer mensen, meer omzet etc etc. De enigen die hier niet op zitten te wachten zijn de drie eerder genoemde bedrijven.

Tot voor kort waren deze bedrijven behoorlijk gesloten voor externe ontwikkelaars. Sony en Microsoft hebben recentelijk de eerste stappen genomen om hun platformen meer open te stellen dan voorheen. Ze hebben dan ook weinig keus. Het is als de crimineel die naar de agent loopt met zijn handen vooruit, laat maar, ik weet het al. Playstation Mobile moet het op de mobiele spelcomputer Vita mogelijk maken om mobiele spelletjes te spelen en Microsoft’s Xbox Live Indie Games-platform biedt aan onafhankelijke ontwikkelaars de middelen om hun eigen spellen uit te brengen. Beide platformen staan echter vrij verstopt in hun eigen appstores, waar voornamelijk prioriteit wordt gegeven aan games die via traditionele wegen zijn uit gekomen. Daar komt ook nog eens bij dat Xbox Live Indie Games en Playstation Mobile allebei in slechts een select aantal landen beschikbaar zijn, waar Nederland niet onder valt.
    In 2012 heeft Apple 5,3 miljoen Apple TV’s verkocht, dat is 90% meer dan in 2011. Van Microsoft’s Xbox 360 zijn er in 2012 9 miljoen verkocht. Dat is nog een redelijk grote voorsprong maar in 2011 lag dat aantal nog zo’n 60% hoger, een daling is dus ingezet. Wanneer Apple daadwerkelijk de toegang tot de App Store open zet voor de Apple TV en ontwikkelaars games laat maken en je gewoon in luie stoel de laatste game selecteert in de App Store kan het wel eens rap afgelopen zijn met de monopoly positie van Nintendo, Sony en Microsoft.

Vandaag start de WWDC van Apple. De verwachtingen zijn altijd hoog gespannen, iOS 7, OS X 10.9, wel of geen nieuwe iPhone(s) of iPad(s). De Apple TV die al jaren aan een opmars bezig is kan derhalve ook wel een beurt gebruiken. Apple gaat een livestream voor de presentatie op WWDC 2013 aanbieden via de Apple TV. Je kunt de stream vanavond vanaf 19:00 uur kijken door op het WWDC-icoon op het Apple TV-beginscherm te drukken.

Naam:     Apple-TV-WWDC-detail.jpg
Bekeken:  219
Groote:   79,5 KB
    Cookie.
    "Ik ben op een whisky dieet, ik ben al 3 dagen kwijt.."
    MΣC: MSryrWZcjWqFzcwsd5T5FYVB3t8ZdzYPwG
    BTC: 16vKSVfGrrQyGEfCytQSfmP6Bn17Aegxdy

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Komt het er dan toch aan straks?

De ondersteuning voor controllers zou het technisch mogelijk maken om games vanaf een iPhone of iPad met Airplay naar een Apple TV-settopbox te streamen. Het is vanaf iOS 5 al mogelijk om bepaalde games op een tv weer te geven, maar een iPhone met controllers zou echt als console kunnen worden gebruikt. Het is onbekend of Apple dit inderdaad van plan is.
    http://www.nu.nl/tech/3498543/ios-7-...ntrollers.html

Ik ben al zo blij met mijn "Apple TV" apparaat. Het gaat allemaal zo snel die technologie dat ik er helemaal onzeker van wordt. Hoe kan het nu nog nog beter zijn :-)

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Een redactrice van de NOS schreef op Twitter dat het om een bedrag van 7.99 euro ging, een detail dat ze via een tester had gehoord. Een bron heeft het gerucht tegenover Tweakers bevestigd.

Er komen twee abonnementsvormen voor Netflix. Voor 7,99 euro kunnen streams op maximaal twee apparaten tegelijk bekeken worden, een abonnement voor vier apparaten kost 11,99 euro.
    Het is een beetje via via maar het bericht klopt wel. Ik zie Netflix wel als een welkome afwisseling. Wat wordt ik flauw van al die reclames in Nederland. De kans is redelijk dat het via een appje op je Smart tv gaat, tevens is de mogelijkheid om het via Apple TV te doen aanwezig.
    Mijn vorige set up (Mac Mini met Plex er op) was al voorbereid, je kon de Nextflix app al downloaden. Je had er nog wel een (US) Netflix account voor nodig natuurlijk.
    We gaan het zien eind 2013.

Cookie.

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Alles wijst erop dat Apple op het media-evenement van 10 september ook nieuwe Apple TV’s gaat aankondigen. Het blijkt uit informatie van Panjiva, een platform voor wereldwijde handelsinformatie. Panjiva kreeg drie vrachtbrieven in handen, waaruit blijkt dat Apple in augustus drie leveringen van ‘Set Top Boxes’ heeft geaccepteerd van een leverancier uit China. Het gaat daarbij om enorme hoeveelheden: de ladingen hadden een gewicht van 7 tot 18 ton en werden kort na elkaar geleverd op 11, 18 en 25 augustus. De pallets met aanduiding ‘Set Top Box’ of ‘Set Top Box with Communication Function’ waren afkomstig van BYD Precision Manufacture in Shenzhen, China. Afgaande op het huidige gewicht van de Apple TV zou het om bijna 100.000 stuks kunnen gaan. Helaas is er niets bekend over de afmetingen van de producten of het modelnummer.
    Bron

Tevens zijn de uitnodigingen voor 'een' pers event op 10 sept. al verstuurd:

Apple heeft zojuist een uitnodiging verstuurd naar de pers voor een speciaal evenement dat zal plaatsvinden op dinsdag 10 september 2013. De verwachting is dat Apple hier de nieuwe iPhone 5S en iPhone 5C zal aankondigen. Apple verklapt in de uitnodiging niet wat er op het programma staat, maar in voorgaande jaren waren uit de e-mail flink wat hints af te leiden. Apple heeft gekozen voor kleurrijke bolletjes met de tekst “This should brighten everyone’s day”. Oftewel; vrolijk gekleurde toestellen voor iedereen?

Net als afgelopen jaren vindt de presentatie plaats om 19:00 uur Nederlandse tijd. De locatie is de Apple-campus in Cupertino. Het is nog onduidelijk of het Apple-evenement via een livestream online bekeken kan worden, maar we gaan er vanuit dat dat wel het geval is. Vaak wordt dit pas op de dag van het evenement zelf duidelijk.
    Dinsdag dus de Apple TV maar aan voor de (toch wel verwachte) Live Stream.. Spannend!
    En ja, ik ben aan een nieuwe telefoon toe (vind ik )

Cookie.

Ingeschreven
    Feb 2013
    Blog Entries
    5
    Had ik dit niet al een beetje voorspeld?

Gerucht over Apple TV met App Store

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk Berichten
    Had ik dit niet al een beetje voorspeld?

Gerucht over Apple TV met App Store
    Guru ben je Cookie. Nice one.

Gisteren NetFlix ontdekt. WTF is dat zeg. Geniaal en kom tijd te kort de rest van mijn leven voor 6 euro per maand (doe het met een vriend). Eerste maand nog gratis ook.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten