PDA

Bekijk Volledige Versie : The Way.

TYRION
08-03-13, 15:49
Gisteren struikelde ik op HBO over het komische drama 'The Way' van regisseur Emilio Estevez (broer van Charlie Sheen).
Als je eens wat anders wilt dan, knallende kerels, platte komedies of scheurende auto's dan kon dit wel eens een aanrader zijn om verschillende redenen.
Ten eerste vond ik het 'gegeven' van het verhaal erg leuk bedacht en ten tweede speelt er een Nederlandse acteur (Yorick van Wageningen) naast oud gediende hoofdrolspeler Martin Sheen (vader van Charlie Sheen).

Een stoicijnce rijke zakenman begrijpt zijn volwassen zoon en diens keuzes om niet voor het grote geld te gaan maar wat van de wereld te gaan zien absoluut niet.
Niet dat er dan meteen ruzie is maar over enige wrijving kan toch rustig gesporken worden. Als pa (Sheen) te horen krijgt dat zijn zoon (Esteves...ook een Sheen maar met Ma's naam meen ik.) voornemens is de pelgrimsroute Santiago De Compostella in Spanje te gaan lopen verklaard hij hem voor gek. Het voorstel om deze trip , als vader en zoon samen te lopen wordt dan ook rigoureus van de hand gedaan. Pa preekt dat zoonlief zijn leven weggooit en zet hem af bij het vliegveld.
Dan gebeurd het ondenkbare. Op de eerste dag van de pelgrimage komt Esteves in een noodlotig onweer om het leven en moet pa alsnog naar Spanje om zijn zoon te repatriŽren.
Daar aangekomen neemt pa een besluit welke tegen zijn aard ingaat. Hij zegt zijn afspraken af, laat zijn zoon ter plaatse cremeren, en gaat met diens as daarmee alsnog 'samen' met zijn zoon op pelgrimage.

Buiten zijn comfortzone komt hij niet alleen zichzelf tegen maar ook een drietal andere karakters (waaronder Nederlander Yorick van Wageningen). Zij lopen de pelgrimage allen om hun eigen redenen. Omdat ze elkaar steeds weer tegen het lijf lopen ontstaat er gaanderweg een onwaarschijnlijk reisgezelschap van 4 compleet uiteenlopende mensen met verschillende achtergronden die 1 ding samen zullen delen. Het volbrengen van de wandelroute naar Santiago De Compostella.
Deze film bleef ondaks dat het geen hoogvlieger is en nergens echt grensverleggend wordt mij wel boeien. Wat ik een opluchting vond was dat het nergens te sentimenteel wordt. Aanrader! Hieronder de trailer:

http://youtu.be/ueDALC6E8_0

befgod
09-03-13, 10:42
Ken deze film totaal niet, de heren natuurlijk wel. Lijkt me wel een aanrader dus bedankt!